Mērķi un uzdevumi

Latvijas Komercbanku asociācija ir biedrība, kurā uz brīvprātības principa pamata apvienojas Latvijā reģistrētās bankas un ārzemju banku filiāles. Asociācijas mērķis ir sadarbībā ar valsts un nevalstiskā sektora partneriem mērķtiecīgi uzlabot uzņēmējdarbības un finanšu pakalpojumu vidi Latvijā.

Asociācija ir dibināta 1992. gada 23. jūlijā un ir viena no vecākajām uzņēmēju organizācijām Latvijā.Tā pārstāv banku intereses dažāda līmeņa institūcijās un koordinē banku kopējo problēmu risināšanu, kā arī sniedz konsultatīvu palīdzību saviem biedriem.

Galvenie darbības virzieni

Likumdošanas pilnveidošana

Asociācija līdzdarbojas banku likumdošanas pilnveidošanā, kā arī uzņēmējdarbības kopējās juridiskās vides uzlabošanā. Asociācija aizstāv biedru tiesības un intereses, risina problēmjautājumus. Tāpat arī tiek sniegts atbalsts pensiju fondu un ieguldījumu fondu regulējuma attīstībā.

Banku kopējo interešu pārstāvība

Asociācija pārstāv finanšu sektora intereses valsts un pašvaldību institūcijās, vietējās un starptautiskajās organizācijās.

Asociācijas pārstāvji darbojas:

  • Nacionālās Trīspusējās sadarbības padomē
  • Latvijas Darba devēju konfederācijas padomē
  • Tautsaimniecības padomē
  • Finanšu sektora attīstības padomē
  • Kontroles dienesta Konsultatīvajā padomē
  • Finanšu un kapitāla tirgus komisijas Konsultatīvajā padomē
  • Attīstības finanšu institūcijas konsultatīvajā padomē
  • KNAB Sabiedriskajā Konsultatīvajā padomē
  • Uzņēmumu reģistra konsultatīvajā padomē
  • Maksātnespējas jautājumu konsultatīvajā padomē
  • Sabiedriskajā konsultatīvajā drošības padomē
  • Mājokļu attīstības Konsultatīvajā padomē
  • Latvijas – Krievijas lietišķās sadarbības padomē
  • Rīgas Domes investīciju un uzņēmējdarbības padomē

Asociācija ir:

  • Eiropas Banku federācijas (FBE) locekle
  • Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) locekle

Korporatīvās pārvaldības un atbildības stiprināšana

Asociācija veicina banku labas pārvaldības principu ieviešanu atbilstoši jaunākajām starptautiskajām prasībām. Lai veicinātu augstus darbības standartus, asociācijā ir izstrādāta "Banku sociālā harta", būtisks darbs tiek veltīts darbības atbilstības principu pastāvīgā uzlabošanā un vienotas izpratnes veicināšanā.

Patērētāju tiesību ievērošana

Asociācija aizstāv godīgas un atklātas banku un to klientu attiecības. Asociācijā darbojas Ombuds, kas izskata kredītiestāžu klientu sūdzības. Asociācija ir nodibinājusi arī Šķīrējtiesu, kas var izšķirt strīdus, kas saistīti ar finanšu pakalpojumu sniegšanu, kā arī ar citiem komercbanku darbības jautājumiem. Asociācija sadarbojas ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru un Finanšu un kapitāla tirgus komisiju jautājumos, kas skar banku klientu informēšanu un viņu tiesību aizsardzību.

Banku kopējo projektu gatavošana un īstenošana

Asociācija koordinē banku kopējo projektu veidošanu, labākās prakses popularizēšanu un jaunu iniciatīvu ieviešanu. Tiek gatavotas rekomendācijas un standarti banku pakalpojumiem, kā Vadlīnijas riska samazināšanai maksājuma karšu izmantošanā, Vienotie fizisko personu norēķinu kontu maiņas principi (banku saraksts, kas pievienojušās vienotajiem principiem) u.c.

Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas labākās prakses ieviešana

Asociācija sadarbībā ar saviem biedriem veic nozīmīgu darbu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas pastāvīgā pilnveidē, sadarbojoties ar Latvijas un ārvalstu, īpaši ASV, valsts iestādēm un finanšu institūcijām, izstrādājot nozares rekomendācijas un veicinot atbilstošu „Zini savu klientu” politikas īstenošanu komercbankās. Asociācija, veicinot labākās prakses ieviešanu, rīko starptautiskas konferences un seminārus, īpašus kursus komercbanku darbiniekiem un iesaistās citās ārvalstu partneru būtiskākajās noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas aktivitātēs.

Mācības un kvalifikācijas celšana

Asociācija veicina savu biedru darbinieku mācības, kvalifikācijas celšanu un pieredzes apmaiņu, lai veicinātu augstu bankas darbības un klientu apkalpošanas kvalitāti.

Statistika un analītiskie materiāli

Lai nodrošinātu plašu un analītisku informāciju par banku sektoru Latvijā, asociācija apkopo un reizi ceturksnī publicē informāciju par banku darbības galvenajiem rādītājiem. Divas reizes gadā tiek gatavots LKA tematiskais apskats, reizi ceturksnī tiek sagatavots Pensiju fondu apskats, kurā tiek analizēta ieguldījumu ienesība, stratēģija un citi aspekti. 

Biedru iekšējie pasākumi

Lai veicinātu Latvijas komercbanku darbinieku neformālās saiknes un stiprinātu finanšu sistēmas iekšējās korporatīvās attiecības, asociācija organizē banku iekšējos pasākumus, nozīmīgākie no kuriem ir ikgadējais basketbola turnīrs banku komandām „Banku kauss”, zāles futbola turnīrs banku komandām un banku golfa kauss.

Banku ziņas

Nordea prezentēs ekonomikas tendences pasaulē un Latvijā: Baltijas valstu ekonomikas no “Baltijas tīģeriem” pārtop par “Baltijas bruņurupučiem”
Rīt, 8. decembrī, plkst. 10.00 Nordea bankas vadošie ekonomisti Baltijā video konferencē prezentēs aktuālās ekonomikas tendences pasaules, Balt...


Par ABLV atvērto ieguldījumu fondu darbības rezultātiem novembrī
Novembrī pasaules finanšu tirgi piedzīvoja spēcīgas emocijas, kuras izraisīja ASV prezidenta vēlēšanu rezultāti un OPEC dalībvalstu tik&...


SEB aptauja: 81% klientu nezina sava uzkrātā pensiju kapitāla apmēru
Katrs trešais aptaujātais atzīst, ka, viņaprāt, svarīgākā informācija par pensiju 2. līmeni, ir sava izveidotā uzkrājuma apmērs. Tai paš...


Šonakt Swedbank īstenos kārtējos IT uzlabojumus; būs īslaicīgi traucējumi pakalpojumos
Naktī uz 8.decembri laikā no plkst. 00:00 līdz 06:00 notiks regulārie Swedbank IT sistēmu uzturēšanas darbi. To laikā var būt pārtraukumi Swedb...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte