NOLIKUMS PAR LATVIJAS KOMERCBANKU ASOCIĀCIJAS OMBUDU (JAUNĀ REDAKCIJA)

Apstiprināts
Latvijas Komercbanku asociācijas
padomes 04.12.2015. sēdē
(protokols Nr. 3-2/9, 1. punkts)

Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds (turpmāk – ombuds) izskata kredītiestāžu un/vai maksājuma iestāžu klientu sūdzības atbilstoši Kārtībai, kādā Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds izskata kredītiestāžu klientu sūdzības (reglaments).

1. Ombudu uz trim gadiem ieceļ Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents var ombudu atcelt no amata pirms termiņa izbeigšanās tikai pēc viņa paša lūguma, kā arī gadījumā, ja viņš nepilda vai nepienācīgi pilda savus pienākumus.

2. Ombuds ir neatkarīgs savu lēmumu pieņemšanā.

3. Ombuds, izlemjot sūdzības, nav pakļauts Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētāja, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektora un citu personu rīkojumiem.

4. Ja ombuds konstatē, ka ir apstākļi, kas ietekmē vai var ietekmēt ombuda neatkarību vai objektivitāti, vai apstākļi, kur ārpustiesas strīdu risināšana ietekmē vai var ietekmēt ombuda pirmās vai otrās pakāpes radinieku, laulātā vai darījumu partneru personiskās vai mantiskās intereses, tad:
4.1. ombuds par to informē strīda puses, un ombuds ir tiesīgs turpināt strīda risināšanu, ja strīda puses pret to neiebilst pēc tam, kad tās ir informētas par šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem un tiesībām izteikt iebildumus;
4.2. ja puses iebilst pret to, ka ombuds izskata strīdu, tad strīdu izskata Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta  persona.

5. Puse var noraidīt ombudu, ja ir objektīvi apstākļi, kas rada šaubas par viņa objektivitāti vai neatkarību. Pieteikumu par ombuda noraidīšanu noformē rakstiski un nosūta Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrībai un otrai pusei. Noraidījuma iemeslu pamato. Ja otrā puse nepiekrīt noraidījumam un ja noraidāmā persona pati neatsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, jautājumu par noraidījumu izlemj Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs, kurš ir tiesīgs atstādināt ombudu no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja uzskata noraidījumu par pamatotu.

6. Ja ombuds atsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja viņš tiek atstādināts no konkrētas sūdzības izskatīšanas, kā arī viņa prombūtnes laikā un citos gadījumos, kad objektīvie apstākļi traucē viņam pildīt savus pienākumus, ombuda pienākumus pilda Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta persona.

7. Ombudam ir pienākums garantēt pušu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu.

8. Ombuda atalgojumu nosaka Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Līgumu ar ombudu slēdz Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektors, pamatojoties uz Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta rīkojumu par ombuda iecelšanu.

9. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu un ombuda atalgojumu sedz no Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības līdzekļiem.

Banku ziņas

13. februārī stājas spēkā izmaiņas bankas pakalpojumu noteikumos un cenrādī
2017. gada 13. februārī plānojam pāriet uz jaunu IT un klientu apkalpošanas sistēmu, tādēļ ar šo datumu stāsies spēkā izmaiņas SEB banka...


Vīrieši biežāk nekā sievietes seko līdzi pensiju 2.līmeņa darbības rezultātiem
Sekojot līdzi pensiju 2. līmeņa darbības rezultātiem vietnē manapensija.lv, ir iespēja izvērtēt uzticamāko un ilgtermiņā ienesīgāko pensiju plānu un m...


ALTUM un LTRK sadarbosies, veicinot finanšu pieejamību uzņēmējiem
Attīstības finanšu institūcija ALTUM un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecība kamera sadarbosies, kopīgi veicinot finanšu pieejamību ...


Informācija klientiem Jelgavā!
19.01.2017. un 20.01.2017. klientu apkalpošanas centrs Jelgavā, Driksas ielā 4 būs slēgts.


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte