NOLIKUMS PAR LATVIJAS KOMERCBANKU ASOCIĀCIJAS OMBUDU

Apstiprināts
Latvijas Komercbanku asociācijas
padomes 08.05.2017. sēdē
(protokols Nr. 3-2/6, 6. §, 6.2. punkts)


     Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds (turpmāk – ombuds) izskata kredītiestāžu un/vai maksājuma iestāžu klientu sūdzības atbilstoši Kārtībai, kādā Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds izskata kredītiestāžu klientu sūdzības (reglaments).
1. Ombudu uz trim gadiem ieceļ Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs. Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs var ombudu atcelt no amata pirms termiņa izbeigšanās tikai pēc viņa paša lūguma, kā arī gadījumā, ja viņš nepilda vai nepienācīgi pilda savus pienākumus.
2. Ombuds ir neatkarīgs savu lēmumu pieņemšanā.
3. Ombuds, izlemjot sūdzības, nav pakļauts Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētāja, valdes locekļu un citu personu rīkojumiem.
4. Ja ombuds konstatē, ka ir apstākļi, kas ietekmē vai var ietekmēt ombuda neatkarību vai objektivitāti, vai apstākļi, kur ārpustiesas strīdu risināšana ietekmē vai var ietekmēt ombuda pirmās vai otrās pakāpes radinieku, laulātā vai darījumu partneru personiskās vai mantiskās intereses, tad:
4.1. ombuds par to informē strīda puses un ir tiesīgs turpināt strīda risināšanu, ja strīda puses pret to neiebilst pēc tam, kad tās ir informētas par šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem un tiesībām izteikt iebildumus;
4.2. ja puses iebilst pret to, ka ombuds izskata strīdu, tad strīdu izskata Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta  persona.
5. Puse var noraidīt ombudu, ja ir objektīvi apstākļi, kas rada šaubas par viņa objektivitāti vai neatkarību. Pieteikumu par ombuda noraidīšanu noformē rakstiski un nosūta Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājam un otrai pusei. Noraidījuma iemeslu pamato. Ja otrā puse nepiekrīt noraidījumam un ja noraidāmā persona pati neatsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, jautājumu par noraidījumu izlemj Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs, kurš ir tiesīgs atstādināt ombudu no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja uzskata noraidījumu par pamatotu.
6. Ja ombuds atsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja viņš tiek atstādināts no konkrētas sūdzības izskatīšanas, kā arī viņa prombūtnes laikā un citos gadījumos, kad objektīvie apstākļi traucē viņam pildīt savus pienākumus, ombuda pienākumus pilda Latvijas Komercbanku valdes priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta persona.
7. Ombudam ir pienākums garantēt pušu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu.
8. Līgumu ar ombudu slēdz un viņa atalgojumu nosaka Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs.
9. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu un ombuda atalgojumu nodrošina Latvijas Komercbanku asociācija.


Banku ziņas

Pieci iemesli, kāpēc uzkrāt Pensiju 3. līmenī gada nogalē?
Tuvojoties gada beigām, arvien vairāk cilvēku ne tikai steidzas iegādāties Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem, bet arī papildina savu Pensiju 3. ...


Swedbank aptauja: jaunieši vēlas stabilitāti, aug ticība Latvijas darba tirgum
Stabilitāte un ienākumu prognozējamība Latvijas jauniešiem šobrīd ir būtiskākās vērtības, domājot par savu nākotnes darba vietu. Kā liec...


SEB bankas aptauja: Latvijas iedzīvotāji finansiāli vismazāk aizsargātie Baltijā
Vairāk nekā 66% Latvijas iedzīvotājiem, pamatienākumu zaudēšanas gadījumā draud palikšana bez jebkādiem iztikas līdzekļiem, secināts SEB...


Būtiski aug New Hanza Capital finanšu rādītāji
Šī gada deviņos mēnešos New Hanza Capital strādāja ar peļņu EUR 173 445 apmērā, kas ir par 512% vairāk, salīdzinot ar attiecīgo periodu ...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte