Noderīgi

Bankām plašs risinājumu klāsts jauno interneta maksājumu drošības prasību ieviešanai

Pievienots: 31.01.2017
Veicot interneta maksājumus no š.g. 1. aprīļa banku klientiem būs jāizmanto tā saucamā stingrā autentifikācija. Lai ieviestu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetā, bankas ir izstrādājušas plašu risinājumu klāstu.
Rūpējoties par lielāku interneta maksājumu drošību, kā arī ņemot vērā straujo tehnoloģiju attīstību un tendences attālināto pakalpojumu izmantošanā banku klientu vidū, aizvien vairāk uzmanības visā pasaulē tiek veltīts interneta maksājumu drošībai. Tādēļ 2015. gada vasarā FKTK apstiprināja grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku informācijas sistēmu drošības normatīvajos noteikumos, atbilstoši Eiropas Banku iestādes Galīgajām pamatnostādnēm par interneta maksājumu drošību. Šie grozījumi paredz jaunas prasības bankām interneta maksājumu drošības pilnveidošanai. Ņemot vērā resursus un laiku, kas bija nepieciešams šādu autentifikācijas risinājumu ieviešanai, tirgus dalībniekiem tika noteikts pārejas periods līdz 2017. gada 1. aprīlim, kad jāievieš risinājumi drošai divu faktoru klientu autentifikācijai internetbankā.

Katra banka ir radījusi savus rīkus, kā nodrošināt drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetbankā, piemēram, tā var būt tikai klientam zināma parole un ar īsziņu (SMS) atsūtīts vai kodu kalkulatora ģenerēts vienreiz lietojams kods. Tāpat tas var būt telefona lietotnes (aplikācijas) ģenerēts unikāls kods, vai arī cits drošības prasībām atbilstošs risinājums, ko izstrādā individuāli katrs tirgus dalībnieks. Banku ieviestie risinājumi drošas klientu autentifikācijas nodrošināšanai ir arī atkarīgi no katras bankas biznesa modeļa, no tās klientu profila un to raksturīgajiem veiktajiem maksājumiem. Pieļaujams, ka maksājumiem par nelielām summām un vispārzināmiem pakalpojumu sniedzējiem var būt vienkāršāka klienta autentifikācijas procedūra. FKTK seko līdzi, lai banku izstrādātie risinājumi būtu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nodrošinātu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju.

Bankas savus klientus savlaicīgi informēs par tās piedāvātajiem risinājumiem un gaidāmajām pārmaiņām.
 

Informācijas sagatavotājs:
FKTK Komunikācijas daļa

Banku ziņas

Pieci iemesli, kāpēc uzkrāt Pensiju 3. līmenī gada nogalē?
Tuvojoties gada beigām, arvien vairāk cilvēku ne tikai steidzas iegādāties Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem, bet arī papildina savu Pensiju 3. ...


Swedbank aptauja: jaunieši vēlas stabilitāti, aug ticība Latvijas darba tirgum
Stabilitāte un ienākumu prognozējamība Latvijas jauniešiem šobrīd ir būtiskākās vērtības, domājot par savu nākotnes darba vietu. Kā liec...


SEB bankas aptauja: Latvijas iedzīvotāji finansiāli vismazāk aizsargātie Baltijā
Vairāk nekā 66% Latvijas iedzīvotājiem, pamatienākumu zaudēšanas gadījumā draud palikšana bez jebkādiem iztikas līdzekļiem, secināts SEB...


Būtiski aug New Hanza Capital finanšu rādītāji
Šī gada deviņos mēnešos New Hanza Capital strādāja ar peļņu EUR 173 445 apmērā, kas ir par 512% vairāk, salīdzinot ar attiecīgo periodu ...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte