Noderīgi

Bankām plašs risinājumu klāsts jauno interneta maksājumu drošības prasību ieviešanai

Pievienots: 31.01.2017
Veicot interneta maksājumus no š.g. 1. aprīļa banku klientiem būs jāizmanto tā saucamā stingrā autentifikācija. Lai ieviestu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetā, bankas ir izstrādājušas plašu risinājumu klāstu.
Rūpējoties par lielāku interneta maksājumu drošību, kā arī ņemot vērā straujo tehnoloģiju attīstību un tendences attālināto pakalpojumu izmantošanā banku klientu vidū, aizvien vairāk uzmanības visā pasaulē tiek veltīts interneta maksājumu drošībai. Tādēļ 2015. gada vasarā FKTK apstiprināja grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku informācijas sistēmu drošības normatīvajos noteikumos, atbilstoši Eiropas Banku iestādes Galīgajām pamatnostādnēm par interneta maksājumu drošību. Šie grozījumi paredz jaunas prasības bankām interneta maksājumu drošības pilnveidošanai. Ņemot vērā resursus un laiku, kas bija nepieciešams šādu autentifikācijas risinājumu ieviešanai, tirgus dalībniekiem tika noteikts pārejas periods līdz 2017. gada 1. aprīlim, kad jāievieš risinājumi drošai divu faktoru klientu autentifikācijai internetbankā.

Katra banka ir radījusi savus rīkus, kā nodrošināt drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetbankā, piemēram, tā var būt tikai klientam zināma parole un ar īsziņu (SMS) atsūtīts vai kodu kalkulatora ģenerēts vienreiz lietojams kods. Tāpat tas var būt telefona lietotnes (aplikācijas) ģenerēts unikāls kods, vai arī cits drošības prasībām atbilstošs risinājums, ko izstrādā individuāli katrs tirgus dalībnieks. Banku ieviestie risinājumi drošas klientu autentifikācijas nodrošināšanai ir arī atkarīgi no katras bankas biznesa modeļa, no tās klientu profila un to raksturīgajiem veiktajiem maksājumiem. Pieļaujams, ka maksājumiem par nelielām summām un vispārzināmiem pakalpojumu sniedzējiem var būt vienkāršāka klienta autentifikācijas procedūra. FKTK seko līdzi, lai banku izstrādātie risinājumi būtu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nodrošinātu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju.

Bankas savus klientus savlaicīgi informēs par tās piedāvātajiem risinājumiem un gaidāmajām pārmaiņām.
 

Informācijas sagatavotājs:
FKTK Komunikācijas daļa

Banku ziņas

No šodienas Latvijā var maksāt ar viedtālruni
Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kurā no šodienas var norēķināties ar viedtālruni. Mobilo maksājumu risinājumu izstrādājusi banka Cit...


Bērni un jaunieši norēķinu karti bieži izmanto kā krājkasi
Kā liecina DNB apkopotā informācija, bērniem un jauniešiem izveidotās norēķinu kartes visbiežāk tiek izmantotas trīs veidos – kā elektron...


Izmaiņas filiāles "Ķengarags" darba laikā
No 2017. gada 11. līdz 17. septembrim un no 2017. gada 25. septembra līdz 8. oktobrim filiāle "Ķengarags" strādās ar pusdienas pārtraukumu no 13:00 lī...


Uzņēmumiem būs pieejams jauns finanšu atbalsta instruments - portfeļgarantijas
Ministru kabinets šā gada 5. septembra sēdē apstiprināja Latvijā vēl nebijušas valsts atbalsta programmas nosacījumus jauna finan&scaron...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte